Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

 

  1. Alapvető rendelkezés

 

Ezeket az általános szerződési feltételeket (a továbbiakban: "ÁSZF") a Techtek s.r.o., cégjegyzékszám: 03228673, adószám: CZ03228673, székhely: Slavíčkova 6, 638 00 Brno, Czech Republic, Csehország és postai cím: Smetanova 2359/6, 67801 Blansko, Csehország, a Brnói Városi Bíróság által vezetett Cégbíróságon C 92584 lajstromszám alatt jegyzett (a továbbiakban: "Eladó") adja ki, és szabályozza a vásárlási szerződésből eredő kapcsolatokat az Eladó és a harmadik felek vásárlóként (a továbbiakban: "Vásárló") között.

 

Ezeknek az ÁSZF-nek a céljából a Vásárló minden olyan személyt jelent, aki megrendeli az Eladó által értékesített árut, és vásárlási szerződést köt ezekre az árukra.

 

Fogyasztó minden olyan személyt jelent, aki az üzleti tevékenységének keretén kívül vagy a szakmája önálló gyakorlásának keretén kívül köt szerződést az Eladóval vagy vele a szerződés megkötésének céljából vagy egyébként kapcsolatban lép a szerződéssel.

 

Vállalkozó az a személy, aki saját felelősségére és számlájára folytat jövedelmező tevékenységet, kereskedelmi engedéllyel vagy hasonló módon, azzal a szándékkal, hogy rendszeresen nyereséget érjen el. A fogyasztóvédelem céljából vállalkozónak minősül az is, aki a saját vállalkozásához, termeléséhez vagy hasonló tevékenységéhez kapcsolódó szerződéseket köt, vagy szakmája önálló gyakorlása keretében, vagy a vállalkozó nevében vagy megbízásából cselekszik.

 

A rendelés benyújtásával a Vásárló megerősíti, hogy elolvasta ezeket az ÁSZF-eket, amelyek a szerződés megkötése előtti kommunikáció szerves részét képezik, és kifejezetten elfogadja azokat a rendelés benyújtásának időpontjában érvényes és hatályos szövegben.

 

  1. Előzetes szerződéses kommunikáció

 

Az Eladó tájékoztatja, hogy:

 

  1. a távolsági kommunikációs eszközök költsége nem tér el az internetes vagy telefonos szolgáltató alapdíjától, és a Vásárló és az Eladó nem számít fel semmilyen díjat, kivéve például a szerződéses szállítást
  2. a teljesítés (áru) átvétele előtt kéri a vásárlási ár kifizetését
  3. a szerződés nem kötődik visszatérő teljesítés tárgyához, és nem határozatlan idejű
  4. az áruk árai az Eladó által üzemeltetett www.techtek-shop.eu weboldalakon találhatók, beleértve az összes törvényben előírt díjat, azonban a szállítási költségek az áruk vagy szolgáltatások kézbesítésének választott módjától és szolgáltatójától, valamint a fizetési módtól függően változnak
  5. ha a Vásárló fogyasztó, a fogyasztónak jogában áll elállni a szerződéstől (kivéve az alábbiakban meghatározott esetekben) a következő időpontoktól számított tizennégy napon belül:
  1. szerződés esetén, az áruk átvételének napjától

 

  1. többféle áru vagy több rész szállítását magában foglaló szerződés esetén, az utolsó áruátvétel napjátó            l

 

  1. rendszeres ismétlődő áruátvétel esetén, az első áruátvétel napjától, amelyet az Eladó bejegyzett székhelyére kell küldeni, amelyre a Techtek weboldalán található elállási nyomtatvány használható (https://www.techtek-shop.eu/uk_en/page/5/terms-amp-conditions)

 

  1. az elállás esetén a fogyasztó viseli az áruk visszaküldésével kapcsolatos költségeket, és távolsági kommunikációval kötött szerződés esetén a visszaküldött áruk költségeit, ha az áruk természetüknél fogva nem küldhetők vissza a szokásos postai módszerrel
  2. ha a fogyasztónak panasza van, a panaszt a felügyeleti hatósághoz vagy az állami felügyeleti hatósághoz fordíthatja.

 

  1. Szerződés

 

A Vásárló a szerződést úgy kötheti meg, hogy kiválasztja a szükséges teljesítést (Áru) és a kosárba teszi, leadja a megrendelést, és az Eladó ezt visszaigazolja. E-mailben vagy telefonon történő megrendelés esetén a vásárlási szerződés az Eladó által a szerződés megkötéséről küldött visszaigazolás kézhezvételével jön létre. A megrendelés megerősítése előtt a vásárló megkapja a feldolgozásra küldött megrendelés visszaigazolását, amely nem minősül megrendelési visszaigazolásnak.

 

A Vásárlónak kötelező módon megerősíteni a megrendelést, a Vásárlónak jogában áll megváltoztatni mind a követelt teljesítést, mind a szállítást és a fizetési módot, azaz ellenőrizni a megrendelésben megadott összes adatot és megváltoztatni azokat. Az Eladó nem felelős az adatátviteli hibákért. A szerződéskötést a Vásárló által megadott e-mail címre küldött tájékoztató e-maillel erősítik meg a Vásárlónak.

 

A megállapodást az angol nyelven kötik. Ha a Vásárló számára más nyelvre kell lefordítani a megállapodást, az angol változat érvényes az eltérések esetén a két nyelvi változat között.

 

A vásárlási szerződés alapján az Eladó kötelezettséget vállal arra, hogy a Vásárló részére a vásárlás tárgyát képező árut átadja és lehetővé tegye számára a tulajdonjog megszerzését, és a Vásárló kötelezettséget vállal az áru átvételére és a vételár megfizetésére.

 

Az Eladó a tulajdonjog fenntartásával szállítja az árut, így a Vásárló csak a vételár teljes kifizetése után válik a tulajdonosává.

 

Az Eladó a következőkkel teljesíti az áru átadására vonatkozó kötelezettségét:

 

  1. lehetővé teszi a Vásárló számára, hogy az árut a teljesítés helyén rendelkezésre bocsássa, és időben értesíti a Vásárlót
  2. az áru átadása a Vásárló - vállalkozó részére történő küldés esetén az áru átadásra kerül a Vásárlónak azáltal, hogy az első szállító számára átadásra kerül a Vásárló számára történő szállítás céljából, és lehetővé teszi a Vásárló számára a szállítási szerződés alapján a fuvarozóval szembeni jogok gyakorlását
  3. az áru átadása a Vásárló - fogyasztó részére történő küldés esetén az áru csak akkor kerül átadásra a Vásárló számára, amint a fuvarozó azt neki átadja.

 

Az Eladó vállalja, hogy az árut a Vásárlónak a megállapodott mennyiségben, minőségben és kivitelben adja át, és ha a minőség és a kivitel nem kerül megegyezésre, akkor az árut a szokásos célra szolgáló kivitelben szállítja.

 

Az árut a szokás szerint csomagolják, és ha ez nem áll fenn, akkor oly módon, amely szükséges az áru megőrzéséhez és védelméhez. Az árut hasonlóképpen csomagolják a szállításhoz.

 

A szállított áru hibás, ha nem rendelkezik a megállapodott tulajdonságokkal. A más áruk teljesítése és a hibák a termék használatához szükséges dokumentumokban is hibának tekintendők.

 

A kár kockázata a Vásárló általi áru átvételekor száll át rá. Ugyanez a hatása, ha a Vásárló nem veszi át az árut, annak ellenére, hogy az Eladó lehetővé tette számára a rendelkezésre állást.

 

A Vásárló hibás teljesítésből eredő joga a Vásárlóra átszálló kárkockázat idején fennálló hibán alapul, még akkor is, ha az később jelentkezik. A Vásárló jogát egy későbbi, az Eladó kötelezettségszegéséből eredő hiba is megalapozza.

 

A Vásárló a kárkockázat átszállása után mielőbb ellenőrzi az árut, és meggyőződik annak tulajdonságairól és mennyiségéről.

 

Az áru károsodása, amely az áru kárriskjének a Vásárlóra történő átadása után következik be, nem befolyásolja annak kötelezettségét a vételár kifizetésére, kivéve, ha az Eladó a kötelezettsége megszegésével okozta a kárt.

 

Amennyiben az egyik fél késik az áru átvételével, a másik félnek jogában áll az eladó számlájára történő értékesítésre a késedelmesnek előzetesen ésszerű időt adni az áru átvételére. Ez akkor is érvényes, ha a fél késik az áru kiszállításának kifizetésével.

 

Az eladó felelőssége

Az Eladó és a Vásárló között hibás teljesítésből eredő jogok és kötelezettségek az általánosan kötelező jogszabályok alapján kerülnek szabályozásra.

Az Eladó felelősséget vállal a Vásárlóval szemben, hogy az áru az átvételkor hibátlan. Különösen az Eladó felelősséget vállal a Vásárlóval szemben, hogy amikor a Vásárló átveszi az árut:

  1. az árunak a felek által megállapodott tulajdonságai vannak, és ha nincs ilyen megállapodás, olyan tulajdonságai vannak, amelyeket az Eladó vagy a gyártó leírt, vagy amelyeket a Vásárló az áru természetére és a hirdetés alapján elvárhat
  2. az áru alkalmas az Eladó által megadott célra való felhasználásra, vagy arra a célra, amelyre az ilyen típusú áruk általában használatosak
  3. az áru megfelelő mennyiségben, méretben vagy súlyban van
  4. az áru megfelel a jogszabályok követelményeinek.

Ha a hiba az átvételt követő hat hónapon belül válik nyilvánvalóvá, úgy tekintendő, hogy az áru az átvétel idején hibás volt.

A vásárló jogosult érvényesíteni a fogyasztási cikkeknél a hiba jogát, amely a fogadástól számított huszonnégy hónapon belül jelentkezik, azonban ez nem vonatkozik:

  1. az alacsonyabb áron értékesített árukra, ha a hiba miatt alacsonyabb árat állapítottak meg
  2. az áru normál használatából eredő kopásra
  3. használt áruk esetén a hiba jogára, amely megfelel a vásárló által átvett áru használati fokának vagy kopásának
  4. ha az áru természetéből következik.

A hibás teljesítésből eredő jog nem illeti meg a Vásárlót, ha a Vásárló az áru átvétele előtt tudta, hogy az áru hibás, vagy ha a Vásárló maga okozta a hibát.

Ha az árunak olyan hibája van, amelyért az Eladó felelősséget vállal, és ha az árut alacsonyabb áron vagy használt áruként értékesítik, a Vásárlónak jogában áll ésszerű árengedményt kérni az áru kicserélésének jogával szemben.

 

Lényeges szerződésszegés

Ha a hibás teljesítés a szerződés lényeges megszegése, a Vásárlónak joga van:

  1. a hiba kijavítására új, hibátlan áru szállításával vagy a hiányzó áru szállításával, ha ez a hiba természete miatt nem aránytalan, de ha a hiba csak az áru egy részét érinti, a Vásárló csak a rész cseréjét kérheti; ha ez nem lehetséges, elállhat a szerződéstől. Ha azonban a hiba természete miatt aránytalan, különösen ha a hibát késedelem nélkül el lehet hárítani, a vásárlónak jogában áll a hiba ingyenes eltávolítását kérni.
  2. a hiba kijavítása az áru megjavításával
  3. ésszerű árengedmény a vételárból
  4. a szerződéstől való elállás.

A Vásárlónak a hiba bejelentésekor vagy a hiba bejelentését követően haladéktalanul közölnie kell, melyik jogot választotta. A Vásárló az Eladó hozzájárulása nélkül nem változtathatja meg a választást; ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a Vásárló a hiba javítását kérte, és kiderül, hogy a hiba javíthatatlan. Ha az Eladó nem hárítja el a hibákat ésszerű időn belül, vagy közli a Vásárlóval, hogy nem hárítja el a hibákat, a Vásárló ésszerű árengedményt követelhet a vételárból a hiba kijavítása helyett, vagy elállhat a szerződéstől. Ha a Vásárló nem gyakorolja időben jogát, ugyanazokkal a jogokkal rendelkezik, mint jelentéktelen szerződésszegés esetén - lásd alább.

A Vásárló-Fogyasztó jogosult ésszerű árengedményre akkor is, ha az Eladó nem képes hibátlan új árut szállítani, részt cserélni vagy az árut megjavítani, valamint ha az Eladó nem hárítja el a hibát ésszerű időn belül, vagy ha a hiba elhárítása jelentős nehézséget okozna a Fogyasztónak.

 

Jelentéktelen szerződésszegés

Ha a hibás teljesítés jelentéktelen szerződésszegés, a Vásárlónak joga van a hiba elhárítására vagy ésszerű árengedményre a vételárból.

Amíg a Vásárló nem gyakorolja a vételárból történő árengedmény jogát vagy nem lép vissza a szerződéstől, az Eladó pótolhatja a hiányzó részt vagy orvosolhatja a jogi hibát. Egyéb hibákat az Eladó választása szerint orvosolhatja az áru javításával vagy új áru szállításával.

Ha az Eladó nem hárítja el időben a hibát vagy visszautasítja a hiba elhárítását, a Vásárló csökkentheti a vételárat vagy elállhat a szerződéstől. A Vásárló az Eladó hozzájárulása nélkül nem változtathatja meg a választást.

A Vásárlónak új áru szállítására vagy alkatrészek cseréjére is jogában áll, még eltávolítható hiba esetén is, ha az áru a hiba javítása utáni ismételt előfordulása vagy a hibák nagyobb száma miatt nem használható megfelelően. Ebben az esetben a Vásárlónak a szerződéstől való elállás joga is van.

Új áru szállítása esetén a Vásárló köteles a korábban szállított árut az Eladó költségére visszajuttatni az Eladónak.

Ha a Vásárló a hibát nem jelentette be haladéktalanul, miután időben történő ellenőrzéssel és kellő gondossággal felfedezhette volna, a bíróság nem fogja neki megadni a hibás teljesítés jogát. Ha a hiba rejtett hiba, ugyanez vonatkozik, ha a hibát nem jelentették be haladéktalanul, miután a Vásárló ésszerű igyekezettel felfedezhette volna, de legkésőbb az áru kézbesítése után két éven belül.

 

  1. Elállás a szerződéstől

Elállás a szerződéstől a fogyasztó részéről

A fogyasztónak joga van a szerződéstől 14 napon belül elállni. Az első mondat szerinti időszak a szerződés megkötésének napjától, illetve az alábbiak szerint kezdődik:

  1. a szerződés esetén az áruk átvételének napjától
  2. egy olyan szerződés esetén, amelynek tárgya többféle áru vagy több rész szállítása, az utolsó áruátvétel napjától
  3. egy olyan szerződés esetén, amelynek tárgya az áruk rendszeres ismétlődő szállítása, az első áruátvétel napjától

Elállni lehet levélben is, a következő címen: Techtek s.r.o., Smetanova 2359/6, 67801 Blansko, Csehország. Az elálláshoz használható a szerződéstől való elállásra szolgáló szabványos űrlap, amely megtalálható a felső részen.

Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, köteles az Eladótól kapott árut saját költségén haladéktalanul, legkésőbb az elállást követő 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni az Eladónak.

A fogyasztó csak azért felelős, ha az áruk értékcsökkenése az áruk olyan kezeléséből adódik, amely azok természetéből és jellemzőiből adódóan nem szükséges.

Elállás esetén az Eladótól kapott összes pénzösszeg a fogyasztónak ugyanazon módon kerül visszatérítésre, haladéktalanul és legkésőbb 14 nappal az elállást követően.

Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, az Eladó nem köteles visszatéríteni a fogyasztótól kapott pénzeszközöket, amíg a fogyasztó vissza nem adta az árut az Eladónak, vagy igazolta, hogy az árut elküldte.

Elállás más esetekben

Ha a Vevő nem jelezte időben az áru hibáját, elveszíti a szerződéstől való elállás jogát.

 

  1. Árak

Minden ár szerződéses, és az e-kereskedelemben az aktuális árak érvényesek.

Az árak végső árak, vagyis magukban foglalják az összes olyan adót és díjat, amelyet a Vevőnek az áruk megszerzése érdekében meg kell fizetnie, ez nem tartalmazza a szállítás, a fuvarozás és a távolsági kommunikációs eszközök költségeit.

Megrendelésre szánt áruk esetén az aktuális árat a Vevőnek közlik és erősítik meg.

 

  1. Szállítási módok

 

Az árukat szállítási szolgáltatással közvetlenül a Vevő által megadott címre lehet küldeni a szállító által meghatározott árakon.

 

  1. Fogyasztói viták bíróságon kívüli rendezése

Az Egyesült Nemzetek Szervezete nemzetközi áruvásárlási szerződésekre vonatkozó egyezménye nem alkalmazandó.

A Eladó és a Vevő között felmerülő bármely vitát bíróságon kívül rendezhetnek az Alternatív Vitarendezés vagy az Online Vitarendezés (ADR/ODR) eljárásán keresztül; a Vevőnek lehetősége van az ODR szervhez fordulni a https://ec.europa.eu/consumers/odr/ oldalon. Az Eladó azonban ajánlja a Vásárlónak, hogy először forduljon a Techtekhez a helyzet kezelése érdekében.

 

  1. Záró rendelkezések

Ezek az Általános Szerződési Feltételek, beleértve azok elemeit, 2022. március 30-tól érvényesek és hatályosak, és felváltják az ÁSZF korábbi változatát.

 

További segítségnyújtási módok

Használja az AI chatbotunkat vagy lépjen kapcsolatba velünk közvetlenül, hogy kellemesebbé tegye a vásárlási élményét üzletünkben.

Nyissa meg a Chatbotot Kapcsolatfelvétel a támogatással